Damlaget

Div 2 here we come
2020-10-17 17:42
Klara för div 2!

Idag var dagen med stort D! Skulle SVT klara av att ta sig till div 2?! Svaret var ett solklart ja! Man har nu spelat två kvalmatcher mot Åsarp/Trädet/Redväg! Den första matchen spelades i Trädet och den slutade 1-5 till SVT! Idag spelade man hemma i Timmele och SVT vann med 5-0! Totalt vann man med hela 9-1!

SVT var det klart bättre laget i första halvlek! 1-0 kom redan efter ca 10 min efter att Frida Rångemyr skjutit in 1-0! I den 18 min kom 2-0 efter att Wilma Danielsson rullat in bollen i mål! SVT skapade lägen efter lägen men det dröjde till den 40 min innan 3-0 kom! Frida Hansen slår en perfekt hörna som Ida Börjesson nickar in i mål. Detta stod sig halvleken ut!

I paus pratade man om att fortsätta sätta hög press och inte fuska i hemjobbet! Men när man totalt leder med 8-2 och drt hela är klart så är det lätt att man inte går in med lika mycket inställning! ÅTR kom helt fria i första. In i andra men SVTs målvakt gör en finfin räddning! Bortlaget hade även två ribbträffar efter varandra men SVT höll nollan och kunde även utöka till 4-0 efter att Miranda Carlsson tryckt in bollen i nätmaskorna. Efter slutsignalen kunde SVT fira avancemanget till div 2! Plus till hela laget som har gjort en riktigt bra insats!

1-0 7 min Frida Rångemyr
2-0 18 min Wilma Danielsson