Bli medlem i föreningen år 2024

Samling:13:00
Ytterligare 3 poäng för SVTs A-lag
2020-08-29 18:03
Idag åkte damerna till Hemsjö för match mot just Hemsjö! SVT visste redan innan att det gäller att vara hårda i närkamperna för Hemsjö är ett tufft lag att möta (det skulle SVTs målvakt få känna på en bit in i matchen). SVT gjorde ingen bra match rent spelmässigt utan idag var det viljan och styrkan som gjorde att man kunde åka hem med tre nya poäng!
SVT tog ledningen tidigt redan i den 6 min får Martina Wennergren bollen och får på ett fint skott som letar sig upp i nätmaskorna. Sen står matchen och väger lite och I den 13 min får Lina Claesson i SVTs mål en spark i ansiktet och behövdes plåstras om lite innan matchen kunde återupptas! (Hur målvakten inte ens får frispark i den situationen är helt ofattbart...men men SVT reste sig starkare och i den 41 min får SVT en frisprk från halvhalva planen! Frida Rångemyr stegar fram och trycker dit 0-2! Bara tre min senare gör Rångemyr sitt andra mål för dagen när hon nickar in bollen efter en hörna. Detta resultatet stod sig sedan halvleken ut!

I andra höjer sig SVT något och gör 0-4 i den 55 min! Frida Hansen slår ett fint inlägg som Frida Rångemyr nickar in i må! I den 80 min gör Frida Rångemyr sitt fjärde mål för dagen när hon prickskjuter in 0-5! Detta resultatet står sig sedan matchen ut!

Plus till Frida Hansen som gör en mycket fin insats på kanten! Ständigt farlig med sina fina inlägg och hörnor! Står nästan alltid för någon assist per match!

Mål:
0-1 6 min Martina Wennergren