Bli medlem i föreningen år 2024

Samling:17:15
Första vinsten i serien
2020-08-26 17:36
Under tisdagskvällen spelade Södra Ving match mot Borgunda på Slottsvallen.
Tog första vinsten i årets halva serie.
Borgunda var mycket piggare i början av matchen, och tog ledningen i 10 minuten. Södra VIng var inte riktigt med i början, och gästernas ledning kunde mycket väl blivit både 2 och 3-0. Men när Joakim Hulander gjorde 1-1 tog Södra Ving över mer och mer. Innan första halvlek var slut gjorde Jocke 2-1, och Simon Håkansson nickade in en hörna till 3-1.
Borgunda ägnade tyvärr mycket energi till diskussion med domare och sinsemellan, och det gynnade ju Södra Ving. Borgunda var inte ofarliga, utan kunde mycket väl ha gjort fler än det enda de mäktade med. Vid ställningen 3-1 hade båda lagen flertalet chanser till mål. Linus Pålsson avgjorde tillställningen i 80 minuten, och innan matchen var över gjorde Jonas Hulander 5-1.
Matchen innehöll flera glädjande saker. Först vinsten. Vidare var det glädjande se Johan Wessbo tillbaka i laget, som högerback denna gången. Visade lite inställning och pondus vilket var nödvändigt första 20. Linus Pålsson visade storebrorsan och supportrar på läktarn hur man avgör tillställningar. Och lillebror Hulander gjorde comeback på Slottsvallen och visade att han iaf är hälften så duktig målskytt som storebrorsan.

Guldsponsorer
Silversponsorer