Bli medlem i föreningen år 2024
Södra Vings IF
Södra Ving - laget med sting!

Om klubben

Södra Vings IF bildades 1931
Under dessa år har föreningen bedrivit flera olika verksamheter.

Störst har fotbollen varit men på sin tid var bandyn stor och en viktig del för bygdens idrottsutövare. I dag så är fortfarande fotbollen störst men i föreningen finns åter bandyn på programmet fast nu bedrivs den inomhus. Andra idrotter har varit skidor, bordtennis och badminton, vilka nu är vilande.

Ungdomsverksamheten i föreningen har alltid varit stark och för närvarande med stort antal engagerade tränare och ledare i både fotboll och innebandy. Utan allt ideellt arbete i föreningen skulle föreningen inte finnas till eller vara så stark som den är idag.

Ekonomiskt står sig föreningen bra, men inget är ju så bra utan att det kan bli bättre. Föreningen omsätter ca 1.5 miljoner kronor varje år vilket är en ansenlig summa pengar som måste komma in för att bedriva vår breda verksamhet.

Som alla ideella föreningar arrangerar vi därför varje år flera olika evenemang.

I över 20 år har vi t.ex. arrangerat en Julpromenad i början på december varje år. Det brukar vara ca 1000 personer som tar chansen att bl.a. träffa tomtemor, dricka glögg och grilla korv.
Under våren arrangerar vi SÄKRA-cupen, en ungdomsturnering inomhus på konstgräs för 10-12 åringar.
Du hittar mer information under fliken ”Evenemang”.

Södra Ving har även under flera år även varit matchvärdar på Elfsborgs hemmamatcher. I dagsläget har vi ca 25 personer som jobbar med det här.

Utan alla ideella timmar som läggs ner varje år av våra medlemmar hade föreningen inte kunnat vara så stark som den är.

Styrelsen vill tacka er alla för allt arbete ni lägger ner för att göra allt detta möjligt.

Ni är alla guld värda!

Guldsponsorer